Άρθρο στα Χανιώτικα Νέα
Οι μηχανές στα Χανιά έχουν πάρει μπροστά. Όσοι δραστηριοποιούνται στον Τουρισμό
ήδη αισθάνονται ότι θα είναι μία ακόμα καλή χρονιά για τον τόπο μας, ενώ όσοι δραστηριοποιούνται στον αγροδιατροφικό τομέα βλέπουν καθημερινά να αυξάνονται οι προοπτικές των ανωτέρας ποιότητας προϊόντων που παράγει ο τόπος μας. Με κυρίαρχα το λάδι και το μέλι.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν γίνονται αυτόματα. Χρειάζεται μια κοινή προσπάθεια όλων ώστε να διασφαλίσουμε όλες εκείνες τις προϋποθέσεις και κυρίως τις υποδομές που θα καθιστούν την ανάπτυξη στον τόπο μας συνεχή, συμπεριληπτική και βιώσιμη.
Η εκκίνηση του σημαντικού έργου του ΒΟΑΚ αποτελεί μια πολύ σημαντική εξέλιξη. Επιβεβαιώνει την βούληση της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού προσωπικά να προχωρήσει αυτό το κομβικό έργο για το νησί μας.
Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων, των τουριστών, της διακίνησης των αγαθών και πάνω από όλα θα τερματίσει το βαρύ φόρο αίματος που η Κρήτη πληρώνει στην άσφαλτο.
Ναι, ο τουρισμός στα Χανιά πάει καλά. Κάθε χρόνο και καλύτερα. Αυτό όμως, αναδεικνύει με πιο
εμφανή τρόπο και τις αδυναμίες που υπάρχουν στις υποδομές. Μια σημαντική αδυναμία που πρέπει συντόμως να επιλυθεί είναι αυτή του ραντάρ του Αερολιμένα Χανίων.
Η μη ύπαρξη ραντάρ δημιουργεί πρόβλημα με τα αεροπορικά slots καθώς δεν υπάρχει χώρος για να προσγειωθούν περισσότερα αεροπλάνα στο αεροδρόμιο των Χανίων. Το ραντάρ θα αλλάξει την
πορεία του αεροδρομίου, θα υπερδιπλασιάσει την κίνηση οι 5 πτήσεις την ώρα θα γίνουν 12.
Η κυβέρνηση δεσμεύεται να επιλύσει το θέμα. Μάλιστα σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσα στην Βουλή, δια στόματος της Υφυπουργού Μεταφορών, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε ότι η Υ.Π.Α. με έγγραφό της ζήτησε από τη Fraport την επίσπευση της διαδικασίας προμήθειας του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ενώ κατήρτισε πρόγραμμα επισκέψεων με πρώτο το Αεροδρόμιο Χανίων για τη
διευθέτηση των λεπτομερειών, όπως των ενδεχόμενων τεχνικών προβλημάτων και την οριοθέτηση τελικών θέσεων εγκατάστασης των συστημάτων.
Ο τουρισμός είναι ο ένας αναπτυξιακός πυλώνας για το νομό μας. Σήμερα όμως, το στοίχημα είναι να μπορέσουμε να συνδέσουμε τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα, να επικοινωνήσουμε το τουριστικό προϊόν στο εξωτερικό και να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο.
Με αυτό το τρόπο θα δημιουργήσουμε τις συνθήκες μιας αρμονικής, βιώσιμης και ανθεκτικής ανάπτυξης που ωθήσει τον τόπο μας σε ένα νέο παραγωγικό μοντέλο.
Η κυβέρνηση λαμβάνει τις ανάλογες πρωτοβουλίες στηρίζοντας εμπράκτως τον πρωτογενή τομέα, καταπολεμώντας τις στρεβλώσεις και αναγνωρίζοντάς αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο υπάρχον νομικό πλαίσιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις διατίθενται 135 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων μεταποίησης μέσω προγραμμάτων στήριξης από 400 χιλιάδες έως 5 εκατ. ευρώ ανά πρόταση.
Σε ό,τι αφορά στην Κρήτη, έχουν διατεθεί μέσω των τομεακών προγραμμάτων ελαιόλαδου, μελιού και οίνου συνολικά πάνω από 170 εκατ. Ευρώ. Την ίδια στιγμή στην Κρήτη θα διατεθούν 7,8 από τα 10,8 εκατ. Ευρώ του προγράμματος έκτακτης στήριξης στους κτηνοτρόφους «ΑΜΑΛΘΕΙΑ» που θα πάνε σε νησιωτικές περιοχές.
Τα Χανιά καινοτομούν και στις συλλογική εκπροσώπηση του πρωτογενούς τομέα. Είκοσι Επιμελητήρια σε ολόκληρη τη χώρα, με πρώτο αυτό των Χανίων, είναι σχεδόν έτοιμα να προχωρήσουν στην ίδρυση Αγροτικών Τμημάτων. Στα αγροτικά τμήματα θα εγγράφονται όλοι οι παραγωγοί πρωτογενούς τομέα που ασκούν εμπορική δραστηριότητα. Και σε αυτά θα συσταθεί μητρώο αγροτών που διασυνδέεται με το Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.
Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Τα προβλήματα έχουν καταγραφεί και εν πολλοίς δρομολογείται η επίλυση τους. Και τα Χανιά, με την βοήθεια όλων θα συνεχίζονται να αναπτύσσονται για το καλό όλων. Το στοίχημα είναι μεγάλο αλλά είναι στα χέρια μας.